måndag 27 augusti 2012

Axmor 2012-08-14 Bjurs.


Dagens veterantävling som hade Bjursås OK som arrangör, gick i natursköna Axmors fäbodar. Ett fantastiskt väder och myggfritt gjorde att det blev rekorddeltagare för hösten.
Terrängen runt Axmor är ganska flack, vilket är ovanligt för att vara i Bjurs. De längre banorna var dock ner på Fregåsberget och fick därmed känna på kupering. Även fast det var flackt så gjorde markvegetationen att det blev jobbigt med förhållande långa tider.
Göte Richardsson hade lagt banor som gillades av alla. Här var det orientering som gällde. 
Själv valde jag långa banan med tidig start. Redan på första hygget ångrade jag min tidiga start. Det höga gräset utan minsta stråk gjorde att jag nästan fick krypa över.
När vi sedan skulle över Fregåsberget två gånger så tog bensinen slut. På de lätta partiet mot slutet började dock krafterna återkomma, men ris och det sankta området drog ner farten och sög ur mina sista krafter.
Efterkommande fika i solen gjorde dock att mina krafter återvände.
I dag var vi 14 KIF:are (nytt rekord för året) bland 164 totalt.
Dagens bana kommer från Meit:s löp på bana 3.
Längst ner på sidan har jag försökt sammanföra Tryggves löp = blå, Bennys löp = grön och mitt löp = röd. Tyvärr tappade jag GPS en kort stund därav det raka strecket.







Uppdaterad
2012-08-17 09:39
Skribent
Hans Kruskopf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar