tisdag 2 oktober 2012

Idag var det Kvarnsvedens tur att arrangera veteran-ol

"Kurvlöst" i Kvarnsveden




Banläggaren Anders Calles hade verkligen ansträngt sig och lagt löpvänliga banor när Kvarnsvedens VOL-tävling avgjordes norr om Amsberg. Det var bara bana 1 som fick en liten känning av berget i mitten på banan. Alla övriga gick nere på platten i tallskogen. Här gällde det att hålla farten på Anders trevliga banor.

Trevligt var just vad det var i Kvarnsveden, alltifrån parkeringen, Lenas välkomnande och all övrig personal vid anmälan och start.
Återigen hade de flesta tur med vädret eftersom regnet började när det var dags att åka hem.  

Totalt var det ca 130 deltagare varav 9 från KIFOK.


Hur gick det då för mig och Meit?? Själv var jag skadad och hade ont i låret, men  i förhoppning att det skulle gå över så bar jag ut på bana 2. Haltande och linkande tog jag de första kontrollerna, men inte släppte ondheten. På väg till tredje snubblade jag till på en gren och därmed ryckte jag till och sedan var det kört. Bara att försöka ta sig hem till mål.
För Meit gick det däremot bättre. Ett bomfritt löp gjorde att hon placerade sig någonstans mitt i klassen. Eftersom det började regna så stannade vi inte kvar för att kolla slutresultaten. Vi får vänta på resultatlistan som kommer senare. 

När det gäller KIF:ares löpning så visar jag Stens och Tryggves löp.
Tryggve kör ibland samma kontroll två gånger för att vara på den säkra sidan och var förmodligen den ende som tog vägvalet till kontroll 5.


Stens löpning gick som på ett snöre ända till Stig B lurade honom att springa åt fel håll efter kontroll 6. Här tog det över 25 minuter innan Sten tittade på kompassen och därigenom upptäckte fadäsen. Men man lär sig av misstagen, som det heter.

 

Uppdaterad
2012-10-02 15:47

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar