torsdag 13 juni 2013

Veteranorientering i Sälen Tredje och sista dagen

Trygge spurtar mot mål.
Regn hela natten mot torsdagen som fortsatte med svagt strilande hela dagen. Temperaturen höll sig kring 8 grader men blåsten och regnet gjorde att det kändes mycket kallare. I dag var det dags för den avslutande stafetten.  Jag bildade lag med Tryggve, som fick ta startsträckan.
Totalt startade 20 lag i vår klass 140. Klass 140 innebär att den sammanlagda ålder skall vara 140 år.
Efter den gemensamma starten så var det bara att vänta och försöka att hålla värmen uppe. Jag beräknade att första sträckan skulle hålla på lite över 20 minuter.
Efter 23 minuter så rasslade det till och första löparen kom in för växel. Nästan direkt efter ( 22 sekunder) kom Tryggve, vilket gav mig ett perfekt läge med några ryggar att gå på.
Jag beslöt mig för att köra mitt eget rejs så jag la på kompassen och körde på mot ettan.
Blev helt ensam och började bli orolig eftersom det inte stämde riktigt.  Eftersom min första låg på andra sidan en bäck så var det bara att köra på till den och där korrigera min rutt. Här blev det 1 minutmiss så nu gällde det att skärpa sig. Missen berodde helt på att jag missade startpunkten placering. Resterande kontroller togs med säker kartläsning och hyfsad fart.
När jag kom in på målspurten så hörde jag att jag var först.
Skönt med ett bad efter målgång
även fast det var skitkallt i vattnet
Äntligen så fick vi till det efter två bedrövliga dagar. Nu måste jag erkänna att banan idag var både lätt och kort. Kanske det är det som jag skall syssla med, dvs korta banor som tex sprint.
I vilket fall som helst så blev det en vinst till slut.
Mitt rejs med missen mot ettan
Resultatet finns här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar