torsdag 25 juli 2013

Boden etapp 3 och seger




Efter tisdagens vilodag så var det dags för etapp 3 i Storklinten, som är en skidanläggning 4 mil norr om Boden. Nu var det bussning som gällde. Eftersom det inte var den optimala vägsträckningen fram och tillbaks till Solklinten uppstod det väldiga köer vid bussarna. Även alla som åkte bil skulle bussas de sista 4 kilometerna. 
Dagen bjöd på berg och riktig skog så det fanns förhoppning om en bra bana och teräng, men det viktigaste var att hålla i och gå rätt för att behålla min totala fjärdeplats.
Väl ute på banan kände jag att flytet fanns och även fast det blev en miss på tredje så kändes det ändå bra.
I mål så kollade jag för första gången på klockan och såg att jag hade 37 minuter. Bra men hur långt skulle det räcka. Vid resultattavlan såg jag att min kompis Bengt ledde på 38 minuter så då steg förhoppningarna om en bra placering eftersom jag hade startat kring halv ett så det var bara 1 timme kvar att starta på.
En timme senare var det klart. Äntligen en seger och avancemang till andraplatsen efter Bengt som leder totalt.
På kvällen sedan blev det prisutdelning  och hyllningar, vilket kändes bra. 
Nu gäller det bara att ladda om inför morgondagen då vi har medeldistans på samma ställe men i ett annat skogsområde. 



Min bana och löpning. Välj klass H70K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar