tisdag 23 juli 2013

Etapp 2 i Boden


Herrduschen

Eftersom dagens etapp hade samma TC som dag 1 så blev också banorna på slutet ganska lika dvs en lätt löpning genom tallheden. 
Min GPS-klocka fungerade inte så det får bli en beskrivning på mitt lopp. Kartan med bana finns på MoC. Välj klass H70K.
Resultat och sträcktider finns här. 

Jag hade intalat mig att hålla i men med hög fart eftersom jag konstaterade i går att min löpstyrka när det gäller plant underlag räcker till gentemot mina konkurrenter. 

Fri start och full fart mot startpunkten, på med kompassen rakt ut till vägen men efter 20 meter så stämde det inte eftersom en mosse låg i min löpriktning. Upptäckte då att jag hade vänt kartan upp och ner så det var bara att vända och springa åt andra hållet. 
Sedan löpte all bra och jag passerade redan på 1:an killen som startade före mig.
Nästa miss kom på fjärde kontrollen, en liten sten som låg gömd i björksly. Jag lyckades passera den och fortsatte c:a 50 meter till innan jag förstod att här var det en miss på gång. Nästan panik, skulle jag springa ner till vägen och ta om eller skulle jag vända. Var ganska säker på att jag måste ha passerat stenen så jag vände och där satt den. Nu var killen från första kontrollen ifatt mig. 
Full fart mot nästa och nu gick det fort ända till kontroll 6. Enligt definition skulle kontrollen sitta i nordvästra hörnet och där satt ingen kontroll. En snurr på mossen och koll om jag var rätt. Det fanns inge annan mosse så jag förtsatt runt mossen och där satt den i västra hörnet gömd bakom en buske. Nu var "killen" ikapp mig igen. Efter missen så tappade jag lite på farten men lyckades ändå hålla igång och kom in på en femteplats knappt två minuter efter Bengt från Åkers. 
Med alla de missa så måste man ändå vara nöjd med dagen eftersom det blev ingen katastrof i sammandraget.    

Kvällen avslutades med gemensam middag på vår gata. 
I morgon är det vilodag alt aktivitetsdag.

1 kommentar:

  1. Ser trevligt ut, vila nu ut till nästa etapp. Är det bra att ladda med vin? Visar sig i morgon. P&K Meit

    SvaraRadera