måndag 29 juli 2013

Etapp 4 i Boden


Fjärde etappen gick på samma plats som den tredje. Skillnaden var att nu använde vi området till Väster och att banorna var lite kortare. Medeldistans kallas det numera med mycket kontroller och ganska kort bana. Själv tycker jag att det borde heta kortdistans.
Liksom igår så fungerade bussningen sisådär. Problemet var att platsen där arenan var alldeles för liten att rymma både folk, bilar. Därför blev det också bussning för alla bilburna. Finns sedan bara en smal väg till och från så kan det inte gå smärtfritt.
Hur gick det då för mig??
Från start till kontroll ett så var det ett stort buskbeklätt hygge på vilket min första kontroll låg. Gick tyvärr snett och passerade kontrollen med 40 meter. Nu till problemet, det fanns inget att läsa in sig på. Det var bara att fortsätta tills jag fick en sten bredvid en höjd. Därifrån tog jag kontrollen, men det blev 3 bortappade minuter. Eftersom det också gick knackigt till andra så satsade jag bara på att vara bland de femton bästa i sammandraget och därmed gå ut med nummerlapp i jaktstarten.
Resterande del av banan flöt dock på så döm av min förvåning när jag kom i mål ock såg att jag var två på etappen och därigenom även sammanlagt. Hade däremot tappat på ledaren Bengt så nu var jag tre minuter efter i totalen. Kan bli tuff i morgondagen.    
Resultatet av dagens etapp finns här.
Min bana och mitt löp finns på MOC. Välj klass H70K samt dubbelklicka på mitt namn. Sedan är det bara att spela upp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar